Easter Bouquet with lots of feathers

30 March 2015

Jag kan inte riktigt förstå att det är påsk redan, det känns som vi precis avslutat jul! Men ok påsk är det. Jag brukar inte dekorera till påsk, utom en kastrull med påskliljor eller så. Men sedan hittade jag denna krans av fjädrar och jag blev förälskad.

I can't really understand that it's Easter already, it feels like we just finished Christmas!
But ok Easter it is.
Usually I don't decorate for Easter, except a pot of daffodils or so.
But then I found this wreath of feathers and I fell in love.

 Jag kan inte fatta att det redan är påsk, det känns som vi precis avslutat julen!
Men ok påsk it is!
Jag brukar inte dekorera något speciellt till påsk, förutom en kruka med påskliljor eller så.
Men sedan hittade jag den här kransen av fjädrar och jag blev helt förälskad.

Jag kan inte riktigt förstå att det är påsk redan, det känns som vi precis avslutat jul! Men ok påsk är det. Jag brukar inte dekorera till påsk, utom en kastrull med påskliljor eller så. Men sedan hittade jag denna krans av fjädrar och jag blev förälskad.

I wired the wreath and made a nest of it.
The I filled it with daffs, a peach rose, red ranunculus, viburnum and billy buttons.
I don't think Easter have to be all yellow. I love the touches of red and peach, 
together with the brown feathers they really give the bouquet a warm and cozy feeling.

Jag trådade ben till kransen och gjorde ett "neste".
Sen fyllde jag det med påskliljor, en persikofärgad ros, röda ranunkler, viburnum och solbollar.
Jag tycker inte att påsken måste vara helt gula. Jag älskar inslaget av rött och persika, 
tillsammans med de bruna fjädrar ger de verkligen buketten en varm och ombornad känsla.



// Photography by Emelie Ekborg

You Might Also Like

0 Comments

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
................................