Bye, Bye April!

1 May 2015


April was a wonderful month of spring, flowers and fishing.
My Instagram feed has been full of blue and greyish shades and here are some of my favourites:
1. This year we have three snake's heads in the garden! They origin from a plant that I brought home on a bus from Copenhagen many years ago.
2. Shells from an evening walk on the beach.
3. It was Triss' birthday! So we celebrated that she turned 1 years old with lots of yummy herring. 
4. Magnolias! If we ever buy a house with a garden I will plant a magnolia straight away.
5. We had 2 weeks off next the ocean to recharge and to fish sea trout. We had many magical morning and evenings out in the boat.
6. I picked mussels from the ocean and made moules marinières with wild garlic. You can find the recipe here.
7. I made a large arrangement with wood anemones. Check out this post to see how I made it.
8. Every month Triss gets a few posts in my Instagram feed.
9. On a walk in the woods we found thousands of hepaticas turning the ground into a blue carpet.


April var en underbar månad full av våren, blommor och fiske.
Mitt Instagram-feed har gått i blåa och gråa nyanser och här är några av mina favoriter:
1. I år har vi tre kungsängsliljor i trädgården! De kommer ursprungligen från en planta som jag tog med hem på en buss från Köpenhamn för många år sedan.
2. Snäckor från en kvällspromenad på stranden.
3. Det var Triss födelsedag! Vi firade att hon fyllde 1 år med massa smaskiga sill.
4. Magnolia! Om vi köper ett hus med en trädgård någon gång så ska jag plantera en magnolia med en gång.
5. Vi hade 2 veckor ledigt som vi spenderade vid havet för att ladda batterierna och för att fiska havsöring. Vi fick många magiska morgonar och kvällar ute i båten.
6. Jag plockade musslor driekt från havet och gjorde moules marinières med ramslök. Du hittar receptet här.
7. Jag gjorde ett  stort arrangemang med vitsippor. Kolla in det här inlägget för att se hur jag gjorde.
8. Varje månad får Triss några inlägg i mitt Instagram-feed.
9. Under en skogspromenad hittade vi tusentals med blåsippor som täckte marken i en blå matta.




// Photography by Emelie Ekborg

You Might Also Like

0 Comments

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
................................